Inpakken en uitsorteren

25 augustus 2017 - Almere, Nederland

beste volgers,

Gisteren was de voorlopig laatste werkdag voor bijna een maand. Nog nooit zo lang vakantie gehad denk ik.. En vandaag was het tijd om de haren te laten kortwieken, de rugzakafstelling nog te laten controleren (op uitdrukkelijk verzoek van Bart, mijn fysio en personal trainer op dinsdagavond). Nadat ik samen met Esther de vloer heb behandeld met cleaner en polish, ben ik voor de zoveelste keer wezen proefpakken.

Het slechte nieuws is dat ik niet onder de 9.3 kilo kom. En dan heb ik de anti mug, waspoeder, extra tube zonnebrand en mini doosje poeder voor de voeten en ook de gamassen (zoek dat woord maar ff op) al uitgesorteerd.

Ik wil absoluut 2 stel schone kleren mee anders moet ik iedere dag wassen, en ook op de sandalen en fleece slaapzak wil ik niet inleveren. Maar het goede nieuws is wel dat ik dit gewicht aankan; de rugzak, de 5 liter ballast en de dagbepakking waarmee ik geoefend heb, wogen dit ook wel. De rugzak is zeer royaal met 55 liter; wil niet weten wat dat weegt als hij echt vol zit trouwens.

Ik heb er nu ook soort van vrede mee dat ik woensdag op pad ga. Ik ga het wel zien of er plek in de herberg, een ontbijt en avondmaaltijd te koop is en of er een wasje kan worden gedaan. Gek genoeg maak ik me geen zorgen of ik mensen tegen kom en of ik me kan redden in het Portugees of Spaans. Dat zal wel lukken en anders moet het maar in het Engels of gebarentaal..

Ik meld me weer als ik in Porto geland ben, en de eerste etappe erop heb zitten. Dus tot woensdag!

Jacqueline

1. Hans:
    Succes op je tocht!
  2. René:
    Hoi Jacqueline,

Heel erg veel plezier gewenst! Fijn dat je je opnieuw gemak voelt. Geen zorgen voor de dag van morgen! Ben benieuwd naar jouw verhalen!

Vele groeten,
    René.
  3. Paul:
    Ha, Jacqueline Pelerien,

Laat het waspoeder maar thuis hoor, te fris ruiken is verdacht op een pelgrimstocht.
    En met gewichten onder de 10kg lopen meestal de professionals met peperduur lichtgewicht spul. Niet echt nodig, 10kg is al erg bescheiden.
    Veel plezier op je tocht! Ik ben echt benieuwd naar je verhaal komende woensdag!
  4. Marianne:
    25 augustus 2017
    Klinkt georganiseerd! Gaat helemaal goed komen met je
    Geniet!
  5. Ankie:
    27 augustus 2017
    Goed bezig!
  6. Henk:
    29 augustus 2017
    Goeie reis. Heel veel plezier en ik hoop dat je verwachting(en) bewaarheid worden.
    LOOP ZE !!!