Dag 15 Santiago de Compostella

13 september 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste volgers,
Wel wat mot gehad (geïrriteerde blikken en op de pols wijzen) met de hospitalera; wasje ingeleverd a 5 euro voor vieren maar was om half 6 pas klaar. Ze heeft het erg druk dat zie ik maar met dit koele/regenachtige weer droogt het niet snel.
Maar weggeslikt en na een cerveza naar de romeinse brug gelopen. Erg mooi. Dat scheelt morgen weer. Bij tijds slapen denk....
Er was veel reuring in de zaal en toen een meisje het raam dicht wilde doen heb ik wel even bijgestuurd; luiken dicht okay; ramen blijven op een kier.
Vanochtend uit bed geklauterd (mijn grootste zorg vannacht) en rond 8 uur na ontbijtje op pad. Was niet koud maar het begon wel te miezeren. Iedereen trekt dan zijn poncho aan, maar ik vond het wel een plezierige afkoeling met de heuvels.
Ik zie toch wel wat bekenden lopen, fijn wel. Verder zie ik sommigen echt in de hoogste versnelling gaan terwijl ik de neiging heb langzamer te lopen. Conclusie; misschien al wel verslaafd?!?
De wandeling op zich viel me mee; was wel wat benauwd door de beschreven steile klim; maar die voelt vast anders als je de hele etappe van 24 km hebt gelopen. (Ik had ca 13 km).
Vanmiddag mijn laatste tortilla als peregrina...
Om 13.00 was ik bij de kathedraal maar ik kwam het belgische stel tegen dat in ik Armenteira ontmoette "ik keek toen heel vies toen mijn stokken omvielen". Dat klopte wel, maar dat is de laatste dagen weer goedgekomen.   Samen glas wijn en lunch gedaan. Om 14.00 aangesloten in de rij voor mijn compostela. Ik hoorde ook dat de beste kans op een butafumeira dienst om 12.00 uur is; de bussen met toeristen lappen elk 350 euries en dan slingert het vat wel!
Anyway; nu in het seminarie minor gearriveerd voor mijn prive kamer.
Vraagje; wie van jullie heeft het hout gelezen? Dat gaat over een seminarie en wat zich daar afspeelt. Zie de fotos van mijn kamer; deja vu.
Denk niet dat ik vandaag nog veel loop; bijna 3 uur gewacht op mijn compostela; zwaarder dan de bergetappe!
Morgen maar het busstadion zoeken en een camino T-shirt kopen...
Laters

1. Paul:
    Hola Pelerinelien,
    Gefeliciteerd, knappe prestatie!
    En dat virus heeft je kennelijk al te pakken ... waar gaat de volgende trip naartoe?
    Het hout wel gelezen, maar jouw kamer ziet er denk net wat gezelliger uit! Gewoon vannacht de deur goed op slot doen, kunnen de goed-heilig-mannetjes niet binnen!
  2. Marianne:
    13 september 2017
    Wie weet hoe gezellig het ismet die goedheiligmannetjes je laatste nacht😉
    Goed gedaan hoor! Wanneer en van waar vlieg je terug?
  3. Jacqueline:
    13 september 2017
    Haha; die deur gaat ferm op slot. Ik ben 2 nachten hier, dan de bus naar porto; daar nog 1 nacht en dan de 16e terug naar huis.
  4. Henk:
    CHAPEAU !!!!
    Een mooie prestatie. Hopelijk heeft de tocht aan je verwachtingen voldaan. Je hebt vast nog veel te vertellen... ik ben benieuwd. Nu nagenieten en dan weer een nieuwe uitdaging vinden.
  5. Madeleine Jacobs:
    13 september 2017
    You made it👌! Wat een geweldige ervaring en wat leuk dat je ons hebt laten meegenieten. Ik hoop dat de pelgrimage je heel veel rust en geluk brengt.
  6. Erna:
    14 september 2017
    Het was geweldig om je te kunnen volgen Jacqueline. Wat een prestatie! Je mag trots zijn op jezelf.
  7. Jacqueline:
    14 september 2017
    Dank jullie wel voor jullie reacties, bemoediging en complimenten. Was voor mij ook leuk om te doen, ook om de reis aan de hand van de verslagen nog een terug te kunnen halen...
    En wie weet tot een volgend wandel avontuur.
  8. René:
    14 september 2017
    Van harte gefeliciteerd Jacqueline! Hele knappe prestatie! Geniet ervan daar in Santiago!