Dag 16 ook Santiago

14 september 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

hallo volgers,
Gisteren in het semenarie gebleven; een wereld op zich. Behalve prive kamers zoals ik heb, zijn er ook slaapzalen. Verder een pelgrimskeuken en een winkeltje (empenada, biertje, sandwich kip etc en yoghurt) en allerlei zitjes. Ik zit nu op mijn wasje te wachten. Geweldig hoe ze met minimale inspanning een semenarie hebben omgetoverd in albergue.
Vanavond vroeg slapen, en morgen de stad verkennen, kathedraal doen en de toerist uithangen.
Ook de chileense australier weer tegen gekomen en gehoord dat de duitse barbara ook in het semenarie zit. Busstation gevonden en ticket geprint gekregen. Ik was om 11 bij de kathedraal maar het was zo druk dat ik in de rij ben gaan staan ipv koffie en wc.. Maar ik had zwaar mazzel dat ik in de zijbeuk op een pilaarvoet kom zitten. A1 lokatie dus.  Mooie dienst in het Spaans met erg veel personeel; voorzingende non, heel veel paters/priesters en de mannen die het vat deden (butafumeiro). Het ging goed; niet de kerk uit geslingerd, maar eigenlijk waren het maar een paar halen. Anyway; mooi om te zien, net als de gekte in de kerk; iedereen keek door de lens van camera of telefoon. Ik snap wel waarom die telefoons soms in de ban gaan...
Nu moest ik ff jacobsschelpen eten; met wit en rood vlees in heerlijke knoflookboter in de oven gebakken. 😋
Ideetje waar ze thuis wel oren naar zullen hebben.
Nu nog op zoek naar T-shirt en mss oorbellen. In de albergue lang zitten praten met ivonne die helaas door voetproblemen 20 km voor Santiago moest stoppen. En Holger de (oost) duitser ook tegen gekomen.
Ik ben bewust niet met de bus naar finisterre of muxia gegaan. Als ik dat ooit doe dat lopend.
Vanavond nog Wat rondhangen bij de herberg en dan morgen met rugzak de bus naar porto in....
Laters

Ps; de pelgrimslucht blijft toch in je kleren hangen. Thuis maar een biotexje tegenaan gooien.
Ps2; ook benieuwd wat de weegschaal zegt

ps3; filmpjes toegevoegd

1. Ankie:
    14 september 2017
    Het is leuk om je iedere dag te lezen.
  2. Esther Deden:
    14 september 2017
    Heb idd wel oren naar die Jacobs schelpen, mag je zeker een keer op ons uitproberen! Maar kijk zoiezo wel uit om je op te halen van het vliegveld hoor *kusjes*
  3. Paul:
    Goed bezig hoor,
    De kathedraal bezoeken, jacobsschelpen eten ... zal ook ns keertje komen eten, wanneer je t recept goed onder controle hebt!
  4. Paul:
    14 september 2017
    Is maar om te pesten hoor, weet dat je een keukenprinses (en nu ook caminokoningin) bent😁