Dag 4 Genne

1 augustus 2016 - Genemuiden, Nederland

Hallo allemaal,
Ik ben gearriveerd in Genne, en dat dorpje ligt onder Hasselt - Overijssel. Vandaag maar 10 km gelopen want ik heb last van mijn blaren en de Auberge stond goed bekend. En denk nu niet dat ik in een luxe oord zit, want op goed Hollands is Auberge een herberg. Gevestigd in een fraaie oude boerderij.
Ik heb een kamer onder de kap aan de voorkant. Het huis kraakt, heeft onverwachte drempeltjes en ruikt heerlijk naar hooi.
De eigenaar (emeritus hoogleraar) heb ik nog niet gezien.
Vanochtend een uur zitten ontbijten en kletsen met de eigenaresse van het Boerendiekhuus. Woont daar al 26 jaar maar zal altijd wel "een van de randstad blijven". Door de onstuitbare groei van de Genemuiden was er geen land genoeg meer voor koeien. Omdat de familie daar al vele generaties woont, is besloten er een b&b/conferentieoord van te maken. En met zo'n gastvrouw zal dat wel prima lukken.
Samen hebben we de rabo betaal terminal aan de praat gekregen en ben ik vertrokken.
Net voor de bui was ik in Hasselt. Stempeltje gehaald in het cafe. Ik kreeg een lift aangeboden van een man uit het cafe, maar toch maar op eigen benen richting Zwolle gegaan.
Geld getrokken en spul voor de voeten verkocht en over prachtige dijkjes langs het zwarte water gelopen.
Halverwege aan de dijk bij een boerderij koffie genomen ; zelfbediening. Wat een vertrouwen daar!
Morgen volgens plan door naar Zwolle en misschien nog verder. Kijken wat de voeten doen. Ik hoor net dat ik niet kan eten vanavond; dus gevraagd om een maaltijdsalade met kip en bakje griekse yoghurt. Anders had ik denk ik honger moeten leiden..
Tot morgen!

1. Ankie:
    1 augustus 2016
    Was de zeldbedieningskoffie bij een Rustpunt?
    Dat zie je hier in de omgeving ook wel. De buyrvrouw zet de koffiespullen buiten op tafel. Je kan er even zitten en dan ga je weer verder.
    Verder klinkt je reisverhaal nog steeds heel avontuurlijk. Lees alles met veel plezier.
  2. Paul:
    Hoi Jacqueline,
    Fijn dat er in NL nog zoveel vertrouwen is in pelgrims. in Frankrijk en Spanje wordt dat met de jaren minder en gaat de boel op slot (uitzonderingen daargelaten).
    Alweer een mooi verblijf vanavond zie ik. Jammer van de avondmaaltijd, maar mooi dat je een bakje salade kunt krijgen!
    Voor morgen weer een mooie trip toegewenst!
  3. Erna:
    1 augustus 2016
    Wat een magnifieke plaatjes heb je weer geschoten. Enne, wat dat eten betreft komt het straks weer helemaal goed. Denk maar aan sushi aan de Zuidas.....
    Groet Erna
  4. Henk:
    1 augustus 2016
    Zo te zien vermaak je je wel. Genoeg te zien onderweg.
    De wolken zijn mooier als in Yanbu.
    Veel plezier de volgende dagen !!!