Dag 13 vilanova de arousa

11 september 2017 - Padrón, Spanje

Hallo volgers,
Moderne herberg van de gemeente. Kost maar 6 euries.
Ontbijt besteld a 1,50. Heb in ieder geval iets gegeten en kan ik mijn noodvoer voor nood gebruiken. Zitten kletsen met juan carlos; australier van chileense komaf, en een oudere man uit oud oostduitsland. Heeft veel van de wereld gezien door zijn werk (expert corrosie bestrijding). Al de derde camino. Aan de benen zag ik dat hij circulatie problemen heeft; gaat dus ook niet als een gek de berg oph. Iedereen gaat zo naar de vespers in het klooster. Als het ff mee zit is er een priester en krijgen we een pelgrims zegen. Inderdaad; er was een priester, zes nonnen en heel veel gregoriaans gezang. Toen we er uit liepen bleek er in de kerk een begrafenismis te zijn. Apart op zondag avond! Maar wel heel druk!
Morgen (na de regen van vannacht) waag ik me op het pad van water en stenen en heel veel molens. Door peer pressure (of liever gezegd pelgrim pressure) toch net te vroeg op pad te gaan om de bovenste molens goed te fotograferen.
Wel van genoten. Daarna volgde nog 16 km naar de herberg. Deels mooi; langs beekjes, langs het stand en door schattige Galicische gehuchten maar ook een flink saai stuk in de zon. De onderbedjes waren al vol (die hardlopers kunnen geen molens hebben gezien) maar we mochten ook op zolder slapen (zie foto).
Meteen ticket voor de boot gekocht. Hoewel dat eigenlijk niet valt onder de noemer "caminar" ofwel lopen is het wel in de spirit van de camino omdat jacobus ook op een boot is vervoerd. En ook omdat ik morgen geen 28 km wil lopen.
Boot gaat om 09.00 dus ik ga nu douchen,   Wasje doen, op bed hangen en mezelf om 8 uur verwennen in de bodega die Emilio aanraden.
Groetjes

1. Karin de Wekker:
    11 september 2017
    Hai Jacqueline, wat een prachtige ervaring is dit. Mooie foto's. Je laat ons echt meegenieten in dit avontuur. Veel liefs, Karin
  2. Paul:
    11 september 2017
    Jaja, Jacobus kwam per boot aan!
    Zag vorig jaar op de Camino del Norte, dat je deze dus geheel per boot kunt doen. Ook wel een idee voor een volgende Camino!?
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Oeioeioei; zenuw geraakt? Als ik me goed herinner zat jij ook op een boot tijdens de norte!?!
    Daar zou ik zwaar voor moeten trainen en de rugzak nog eens moeten verlichten..
    Eerst maar naar santiago!