Dag 14 o faremello

12 september 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Hallo volgers,
In vilanova was niks te beleven; vooral een redelijk modern vissersplaatsje. Wel even in de supermarkt geweest. Trouwens, de herberg zit in een sportzaal. Het was een goede beslissing om boven te gaan pitten; belgen waar ik  mee had gepraat zijn snachts verhuist ivm luide spaanse snurkers.
Nu 8 uur en op naar een hapje. (Heerlijke pizza: toen ik om 9 uur terug was waren de pelgrims nog steeds pasta aan het koken.)
Ook allerlei reserveringen gemaakt voor de komende nachten.
Vanochtend dus het bootreisje van een uur; de schipper heet Santiago (geen grap) en legde de boot een paar keer stil om zaken uit te leggen.
En toen van padron naar o faremello; iets van 15 kilometer.
Beetje jammer dat ik door de ingekorte etappes de aansluiting een beetje kwijt ben. Zal dus overmorgen wel alleen in Santiago aankomen. Voelde me een beetje doelloos; reis bijna over (nog 25 km te gaan) geland in regenachtig spanje. Maar goed; even een koffie en dan op naar o faremello; laatste stop voor Santiago. Uiteindelijk lekker en droog gelopen.
Voor de lunch neergestreken in een weg/grill restaurantje. Omdat er geen kaart was kwam ze na 10 minuten met de engelse menu lijst op een servetje. Gekozen voor kip met patat en heerlijke zure salade. Met puddinkje en koffie voor 9 euro!
Nu zit ik in de herberg (goed dat ik gebeld had) en voor het eerst te laat voor onderbed.
Tot laters

1. René:
    12 september 2017
    Bijna in Santiago Jacqueline! Nog een dag goed doorlopen en je hebt jouw einddoel bereikt! Succes!

Groet,
    René.
  2. Paul:
    Hola Pelerinelien,
    (Helaas) kom je nooit alleen aan in Santiago hoor. Ik denk dat er zelfs op 25 december nog pelgrims binnenkomen! Je zult het wel zien!
  3. Marianne:
    12 september 2017
    Laatste etappe alweer, je hebt het super gedaan!!