Dag 1 proloog, etappe 1 en epiloog

27 september 2021 - Winsum, Nederland

Proloog en etappe 1 tot winsum en verder)

Met een zo klein mogelijke bepakking in mijn nieuwe rugzak (exos 38 liter) houd ik massa’s ruimte over maar toch komt het gewicht met lege waterflessen op 6,5 kilo.

Wat zeker mee moet is een paar keen wandelsandalen, gamassen en een poncho (enorm ding; ik pas met rugzak in een xl). Dinsdag is een lange etsppe van ruim 20 km naar Groningen. Dus afhankelijk van hoe de benen voelen wil ik doorlopen naar garnwerd en dan terug naar winsum. De wandeltemperatuur was prima hoewel er best veel wind was. Net na mensingenweer neergestreken op een zitje aan het pad. Heel lief van de bewoners. Diverse wandelaars (zuid noord) gezien en een stel dat noord zuid loopt; in 13 dagen naar vorden.
Minstens 2 kerkjes waren open. Leuk is dat. Met taxi vanuit Garnwerd terug naar winsum en daar bij het eetcafe sate gegeten.

Ik zit nu hoog en droog in mijn pipowagen en het regent met bakken.  Geen last van.

Tot morgen;

1. Paul:
    27 september 2021
    Goeie start! Je hebt t dus droog kunnen houden ☂️
  2. Madeleine Jacobs:
    29 september 2021
    Hi Jacqueline, wat leuk om van jouw wandelervaringen te lezen. Wat is NL toch mooi he? liefs Madeleine