Dag 11 naar Bilbao

6 september 2019 - Bilbao, Spanje

Beste volgers,

Gistermiddag lang moeten wachten op een hospitalero die eindeloos zat te ouwehoeren met de spaanse klanten 🤐

Dorp was afgezet, ivm vuelta die hierdoor heen komt op weg naar de finish in bilbao. Tour caravan dus gezien. Een heel gedoe.

Door het getreuzel bijna de late lunch gemist.

Ik sliep bij de deur naar buiten en om half 11 kwam ik erachter dat die niet op slot ging. Afijn het geld zit snachts onder mijn pyama dus vooruit maar. Om 6 uur vertrokken de spanjaarden. Ik pak de trein. Voet (peesplaat) speelt op.

Om 1 voor 10 stond ik bij Guggenheim museum. Wel interessant maar ook vrij gruwelijke kunstwerken van jenny holzer. Ongemakkelijke kunst; ook het enorme stalen kunstwerk van centimeters dik staal; hommage aan deze vroegere industrie stad.

De markthal had ik al per ongeluk ontdekt. Terwijl de rugzak nog ff in het museum staat, kijk ik nog ff rond. De kathedraal is gratis voor pelgrims 👍🏻 stempel gescoord. Emotioneel wel; dus maar kaarsje gebrand voor alle pelgrims voor mij, met mij en na mij. Inmiddels in het hoshtel beland. 12 vrouwen op de zaal; meest toeristen.

vanavond nog wat eten scoren.

Morgen hoor ik er weer bij; wandelen naar portugalete.

groetjes

1. Paul:
    6 september 2019
    Hallo topper!
    Toch goed bevallen, Bilbao?
    Ik vind de overgang van industrie- naar moderne culturele stad in Bilbao ontzettend mooi.
    Wanneer je morgen naar Portugalete loopt zul je veel oude havenindustrie zien. Je moet er van houden.
    De brug in Portugalete is echt een hoogtepunt, ooit gebouwd door een leerling van Eifel. Ook bijzonder: roltrappen bergop, op straat. Geniaal!!!
    Geniet er van morrege!