Dag 11 eys/groot weldsen

10 september 2018 - Margraten, Nederland

Hallo volgers,
Gisteren dus op wilskracht naar Eys gelopen. Alles deed pijn. Na de douche hebben we de sleutel in het volgende hotel opgehaald en ff wat gegeten.
Hoewel ik moe zat was, is het niet van slapen gekomen; met dank aan de kerkklok van Eys kon ik ieder halfuur vaststellen dat ik niet sliep. Met hoofdpijn, een gammel hoofd en een rommelende maag heb ik dus besloten vandaag niet voor de route van 20 km te gaan. Het pelgrimspad zal voor mij dus nooit langer worden dan 230 kilometer. Tuurlijk voelt dat lullig maar mijn lijf en hoofd willen dit eenvoudig niet, en daar heb ik voor de verandering aan toe gegeven. Dus het bed weer ingedoken. Om een uur of 12 heb ik een ommetje naar Piepert en Wittem (klooster; stempel) gemaakt.
Conclusie; vandaag heb ik de pelgrimstaxi dus toch nodig.
Morgen nog 10 kilometer naar Maastricht. En dan gaat de grote rugzak voorlopig in de mottenballen.
Maandag roept de plicht weer.
Laters.

1. Marianne:
    10 september 2018
    Zeg nooit “nooit” ........af en toe een dagje rust doet wonderen! Over een paar maanden begint t vast weer te kriebelen!
    En gewoon alleen maar wandelen omdat je t lekker vindt, zonder einddoel, is soms minstens zo “verlichtend”
  2. Paul:
    Hoi Jacqueline,
    Knappe prestatie hoor👍🏻
    Je weet zelf ook wel dat er op de camino’s mensen zijn die de hele tocht per bus/trein maken.
    Een dagje lekker uitrusten kan echt wel hoor (en was ook nog eens gezellig!)
  3. Paul:
    10 september 2018
    Tjonge .... wanneer alle pelgrims het bed even afhalen, de afwas doen en een bakje thee zetten, toch maar eens aan een B&B gaan denken😳
    Het was gezellig om je te gast te hebben! Goed uiteinde van je tocht en sterkte bij de terugkeer in het dagelijks bestaan. Je mag trots zijn op je prestatie💪🏻
    De etappe Eys-Welsden kom je nog maar eens een keertje inhalen, wanneer je zin hebt.