Dag 13; naar castro urdiales

8 september 2019 - Castro Urdiales, Spanje

Hallo volgers,

Het is een kolkend gekkenhuis in Pobena want het is fiesta del socorro of zo. Oa de maagd wordt dan door het dorp gedragen. Dus toch nog een beetje storm..

Verder Kermis en muzikanten. Ik zou zeggen; zoek het ff op bij youtube; https://6.be/AjmUNfBZ6dU

“Pobena” en Socorro of sokorro ko. Feestvieren kunnen ze hier wel!

Sochtends regen, en voor 8 het trappenpad genomen. Mooi! Maar pas in miono een klasse taberna gezien voor ontbijt. Gelopen met ana uit Bahia/Brazilië. Erg lief en oppassend want ik was niet in beste doen door de regen, de telefoon en de voet.

Alsnog via de verkorte route in Castro Urdiales gearriveerd ruim 18 km. Veel pelgrims hebben die keuze gemaakt. In de bar zit half Spanje naar de wedstrijden zee-roeien te kijken. Ik herken de gele shirtjes van Orio.

Al met al een zeer snotterige dag door alle emoties. Zeker toen ik de oude gotische kerk uid de 13e eeuw binnenstapte (geen fotos). (Inglesia de Santa Maria de la Asuncion). Hoogmis in volle gang. Stempel van de priester gehad; als ik in Santiago kom, moet ik voor hem bidden.

Morgen wordt nog meer regen verwacht. Je gaat er niet dood van maar toch 😰

dus ik moet nu nadenken wat ik morgen doe.

1. Paul:
    8 september 2019
    Geniet ff van Castro Urdiales, mooi plaatsje! En morrege komt morrege wel weer.
  2. Ankie:
    8 september 2019