Dag 26 naar Santander

11 september 2019 - Santander, Spanje

Hallo volgers,

Gistermiddag dus met een man of 80 naar de priester/oprichter geluisterd en daarna samen gegeten. We moesten met een man of 20 buiten eten want t zat bomvol.

Toch wel waardering voor iemand die zo gedreven is zijn geboortehuis tot albergue om te bouwen en dit als gemeenschapsproject te draaien. Al met al zijn 20 euro (donativo; ik had ff niet kleiner) wel waard omdat er lunch en eten bij zat.

Bij het eten hoorde ik dat bij het rondje Santona diverse pelgrims onderuit zijn gegaan door de regen.

Er werd ook gezegd dat het kustpad voor Santander wsl wel erg modderig is door de regen van de afgelopen dag.

Snachts liggen nadenken over mijn tocht en ik ga stoppen in Santander.

Dus dat vanochtend bij de intimi gemeld, de reis moet wel geregeld worden.

Waarom ik opgeef?

Ik denk voornamelijk omdat ik met verkeerde doelstelling ben vertrokken; nl om mezelf en anderen iets te bewijzen. De voeten en het lijf vielen nogwel mee maar ik werd doodziek van mezelf en mijn malende gedachten. Dus na dat besluit voel ik me al wat beter. Van diverse pelgrims (en de padre van gister) wel veel steun en troost gehad.

Ik ben dus duidelijk niet voor dit soort tochten in de wieg gelegd.

Aangezien mijn haren nog wat kort en mijn vakantie nog lang is, ga in nog maar wat lopen in Nederland achterhoek, nijmegen en limburg trekt me wel.

Trouwens vandaag wel vanuit Guemes naar Santander gelopen via de kust. De modder viel nog mee na al die regen van gister. Uitzichten waren prachtig maar niet genoeg om van mening te veranderen.

Dus adios; van mij geen blogs of vlogs meer.

Groetjes, en dank voor jullie interesse en steun.

1. Pien:
    11 september 2019
    Hoi Jacqueline, ik vind je sowieso een doorzetter en goed dat je naar jezelf luistert, chapeau voor wat je gelopen hebt!
  2. Ankie:
    11 september 2019
    Dus je blijft nog wel lopen, maar niet meer als pelgrim? Dan zal ik nog steeds naar je foto’s en belevenissen uitkijken.
  3. Paul:
    Hoi Jacquelientje,
    Geen schande hoor om op te geven! Eerder wijsheid om er een punt achter te zetten, wanneer je beseft dat dit het niet is.
    Je mag met trots terugkijken op je avontuur! Ik heb genoten van je verhalen en fraaie kiekjes. Hopelijk kun je er ook met plezier naar terugkijken straks.
    Geniet lekker van nog wat daagjes wandelen in het thuisland.
    Ik ga hier in Italië nog even wat energie en adrenaline verbruikenen ga over 3 weekjes ook weer huiswaarts.
    Op een gegeven moment is het ook weer lekker om “thuis te konen”.
  4. Henk:
    15 september 2019
    Dan wel niet je oorspronkelijke doel gehaald maar zo'n tocht is toch een overwinning op je zelf. Wat mij betreft.... wees er trots op!!!!!!!