Dag 2 Blokzijl

30 juli 2016 - Oldemarkt, Nederland

Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik aanbeland in Blokzijl. Een plaats met een hoop geschiedenis (Hanze stad en VOC haven). En dat is goed te zien. Wat een rijkdom! Ik zit bij het sluisje en zoals gebruikelijk staan/zitten daar heel wat stuurlui aan de wal! Ik kreeg gister klachten dat mijn blog te laat kwam dus doe ik het maar meteen.
Maar even terug naar eerder vandaag. Prima geslapen in Oldemarkt, hoewel de kerkklok ieder halfuur sloeg en het de hele nacht regende (ik sliep onder het dak). Btw; die kerk is een Pokegym. Vertelde de huisbaas die al niks snapte van de plotselinge drukte.
Rond 8 uur opgestaan en aangeschoven aan het ontbijt; voor een heel weeshuis. Aardbeitjes, een gekookt ei, afbak broodjes, knäckebröd, krentenbollen en nog gewoon brood. Een schamele 20 euro afgerekend en op pad gegaan. En het was en bleef droog!
Via Paasloo door de Weerribben gelopen. Daar groeit riet dat erg gewild is voor rieten daken.
Bij Kalenberg gezien dat de brugwachter echt met een klomp aan een stok, het bruggewachters loon ophaalt. Het is een schitterend dorp ala giethoorn met bootjes ipv straten. Maar het viel me wel op dat er erg veel huisjes te koop stonden. Vervolgens anti muggenspul (en blarenpleister geplakt) want ik liep op Muggenbeet af. Ook heb ik Nederland achter me gelaten (zie foto als bewijs).
Hoewel het route boekje adviseerde bij nat weer over Baarlo te lopen, heb ik het risico genomen en langs het watertje Roompot te lopen. Een mooi graspad en zelfs met wandelsandalen goed te doen.
In Blokzijl was de kerk open (dat is een meevaller).
Vanavond ga ik denk ik mosselen eten bij de sluis - maar niet bij sterren restaurant Kaatje. Dat past een pelgrim op het Jabikspaad niet.. Maar ik heb ook niks fatsoenlijks in mijn rugzak zitten trouwens.
Morgen op pad naar Genemuiden waar ik de laatste reservering heb voor een bedje.
Tot morgen?

1. Paul:
    30 juli 2016
    Hoi Jacqueline,
    Gaat voortreffelijk zie ik!
    Maar voor n ouwe man; is een pokegym iets uit dat Pokemon spel?
    Goed dat je voor de zondag nog een reservatie hebt! Ik weer niet hoe gelovig ze daar zijn, maar zou best problematisch kunnen zijn voor de overnachting.
    Voor morgen weer een mooie etappe toegewenst met evt. wat zon en liefst droog!
  2. René:
    31 juli 2016
    Hey Jacqueline,

Prachtig wat je allemaal tegenkomt als je door al die dorpen en over al die paden trekt. Ben benieuwd waar je aanbeland wanneer je niet meer gereserveerd hebt. Maakt het ook spannend. Geniet ervan en tot de volgende blog!

Groet,
    René.