Dag 5 Harculo (zwolle)

2 augustus 2016 - Hasselt, Nederland

Hallo allemaal,
Heerlijk geslapen in een ouderwetse twijfelaar. Vanochtend een uitgebreid ontbijt (met twee gekookte eieren en oa een smoothie) en interessant gesprek met de eigenaar. Na een aantal gestrande relaties drijft hij de b&b nu in zijn eentje. Vandaar dat het "restaurant" van de auberge niet meer bestaat. Verder doet hij de verzorging van 2 friese paarden, 12 blaarkop koeien en de kippen en katten. En werkt hij ook nog steeds aan films/documentaires.
Ik kon wel merken dat het deze fitte en intelligente 70- jarige best zwaar viel; met name de stilte en eenzaamheid.
Rond kwart over 9 op pad gegaan. Via een mooie grasdijk door en over hekken bij het handveer Haerst gekomen. (2 dwarse landeigenaren; de ene vertikte het te maaien en de ander had gewoon een bord "verboden toegang" op het hek gespijkerd-is overigens een gedocumenteerd wandelpad!) En dat veer gaat nog het 2 houten klossen om aan de staalkabel te trekken.
En dan ben je al in Zwolle. En daar zetelen zich dan rijke westerlingen; zie foto met villa en computer gestuurde grasmaaier).
Ik denk zo langzamerhand dat klagen een gezelschapsspel is; nu ik hier in mijn eentje loop, zit het ook niet altijd mee, maar toch mopper en klaag ik niet. Het heeft ook geen zin; er luistert toch niemand.
Anyway; vandaag hartstikke lekker gelopen. (Ruim 20 km). In Zwolle de weg moeten vragen bij een bandencentrum.
Bij Harculo (ijsselcentrale) gestopt en de bus terug genomen. Uursdienst maar ik had mazzel; 11 minuten wachten.
Zo nu ff douchen en wat eten. Supermooie b&b trouwens.
Tot morgen weer..

1. Paul:
    Hoi pelgrim,
    Je begint er aardig "in" te komen hé!?
    En gelijk heb je over dat gezeur (hoewel het hier de hele dag kl...weer was).
    Mooie foto's weer en alweer een mooi verblijf!
  2. Jacqueline:
    Hey Paul,
    Nou, dat een ECHTE pelgrim dat zegt.... maakt het extra mooi!
  3. Joost:
    2 augustus 2016
    Hi Jaqueline, heel leuk om je verslag te lezen, net of ik meeloop! Keep going en lees graag je blog. Groet, Joost

ps. Ik vind je fotos met commentaar via whatsapp ook fantastisch!