Dag 1 Porto

30 augustus 2017 - Matosinhos, Portugal

Hallo volgers,
Vroeg op (05.00) en op weg (06.00). Flightbag gekocht en bagage ingeleverd en dus om 7 uur al aan de walgelijke koffie (a 3,90). In het vliegtuig surprise 1 (mevrouw met loopstokken in de cabine; was geen probleem bij controle) en surprise 2 (door het slechte weer 45 minuten vertraging) oja en de klapper is surprise 3) door de vertraging en het slechte weer is het druk bij porto en moesten we cirkelen; edoch de benzine was op.... en moesten we uitwijken naar vigo; noord spanje.
Okay; lang op vigo staan wachten, en toen we even de benen mochten strekken konden we weg en moesten we razendsnel weer vertrekken. In porto stond Paulo (taxichauffeur) al te wachten en met Portugese rijstijl werd ik al snel in het hotel gedropt. Echt midden in het centrum. Ff naar binnen en lopen. 2 flessen water (slim) maar zonder pet of zonnebril (beetje dom).
Nu ff voor zeven ben ik in matosinhos en ben ik gezwicht voor de sardines van de visbraderij. Zie foto. Gelukkig hebben ze hier geen zout-politie.
Daarna de metro op zoeken, blog doen en wassen.
De wandeling was goed te doen maar in het begin erg druk met slenteraars, en ik had tenslotte een beetje haast.. geleidelijk werd het stiller en kwam ik bij de monding van de douro.
Op de trappen na vlak. Ps; geen statistieken want ik loop zonder app. Vlg het boekje was het 10-12 km.
Hoop dat het verhaal lang genoeg was... ;-))