Dag 9 redondela

7 september 2017 - O Porriño, Spanje

hallo volgers,
Gisteren had ik behoorlijk last van de warmte en de toch vermoeiende wandeling en last van de buik.
Ondanks de rare setting van de albergue (dichter langs de snelweg gaat niet en vrij veel slaapcabines met gordijntjes) om 9 uur gaan slapen. Goed geslapen.
Beetje saai industriestadje, maar na Tui was dat ook niet te verwachten. De duitse barbara had mijn rugzak wel gevonden maar laten liggen. Pech.
Vandaag om kwart over 7 op pad. De wandeling ging goed. Weliswaar veel asfalt maar meestal landelijk weggetjes met veel schaduw. Alleen redondela in langs de grote weg maar op de stoep. Dit keer was heuvel af een stuk lastiger dan op. Het was heel erg steil. Wel mooi zicht op de stad. Nu in de stad van de spoorbruggen; havenstad met visverwerking en daardoor diverse spoorbruggen over het centrum. Apart.
Doppen gekocht in camino winkeltje en net slippers voor de nogal smerige vloeren (schoenen/bottas moeten uit).
Verder vandaag weinig pelgrims gesproken; spanjaarden lopen in groepen en zijn dan nogal druk aan het kwekken.
Morgen denk ik Pontevedra te halen. Dan besluiten of ik via de kust loopt. Hangt ook af van het weer (regen en hitte geven zo hun eigen uitdagingen).
Groetjes
Jacqueline

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carel:
    7 september 2017
    Blij dat de stemming er weer in zit. Veel plezier de komende dagen.
  2. Esther Deden:
    7 september 2017
    Goed bezig hoor mam! Veel plezier en we zijn trots op je!
  3. Paul:
    Hola Pelerinelien,
    Weer mooie plaatjes.
    Rondom en over de oude pelgrimswegen is nogal wat asfalt aangebracht, vandaar dat ook de albergues wel eens naast de snelweg liggen. Vandaag gehoord dat, dat tegenwoordig niet meer zo snel gebeurd, is nu Europees beschermde route.
    Morgen hopelijk een landelijke albergue!
    Je gaat nog steeds als n raket!