Dag 3; riethoven

2 september 2018 - Riethoven, Nederland

Dag 3 naar Riethoven,
De gastheer en vrouw van vrienden op de fiets zijn gepensioneerd in hebben in het welzijnwerk gezeten. De man des huizes heeft zich daarnaast verdiept in de houtbewerking; overal in het huis (uit eind 1800) waren de resultaten te zien. Gezellig gekletst dus tijdens het ontbijt. Denk dat de cappuccino met geitenmelk was; aparte smaak.
De vennen liggen vlak buiten het dorp maar staat deze zomer nu geheel droog. De hei bloeit wel weer. Ondanks dat het hier kleine plaatsjes zijn, heeft ieder gehucht wel een of meer cafés en terrassen. Houdt de boel wel levendig.
De eerste 10 km naar Vessem waren mooi. De overige 12 km waren lang, saai en pijnlijk (voeten).
Als ik me meld bij de b&b in Riethoven, doet de dochter open en weet van niets. Ouders nemen niet op. Maar alles is inmiddels geregeld.
Als ik nog puf heb ga ik ff wat te eten scoren in het dorp. Anders wordt t krentebol met koffie en paar chipjes toe.
Beetje afgepeigerd maar dat hoort bij de derde dag.
Laters.

1. Paul:
    2 september 2018
    Hoi Jacqueline,
    Spannende etappe hoor! Gelukkig wel een goede afloop en een bed voor de nacht. Veel voetherstel voor morgen gewenst👣