Dag 7 tui Spanje

5 september 2017 - Rubiães, Portugal

lHallo volgers,
"The day after" heb ik wel wat spierpijn maar het valt mee; kuiten, bovenbenen en armen protesteren wat. Daar lag dus wel een fysieke grens. Maar goed; normaal komt spierpijn op na 24 uur... geen hoofdpijn gehad dus toch genoeg gedronken. Vandaag iets van 21 km lopen; klein heuveltje van 100 meter stijgen en verder heel veel dalen. De 3 jonge duitse pelgrims in mijn albergue hadden gisteravond dikke pret. Ik lag om 9 uur al gestrekt. Wel met Barbara zitten kletsen. Dat is een wat oudere duitse pelgrim.
De herberg is al vast geboekt; heel veel pelgrims doen maar 100 km, en starten dus in Tui.
(Doen dus eigenlijk een spaanse portugese camino....)
Via de facebook groep van camino gangers al veel advies gehad over de variante espirituel. Dus misschien toch maar wel...
Het is nu 11.00 en ik zit al in de plaats Valenca. Broodje eten. De tussenliggende cafe's ook allemaal gehad. Het is bewolkt beetje drukkend maar niet te warm en lekker windje. Zometeen door valenca (portugese vestingstad) en dan de oversteek over de minho naar Tui (spanje) en dan ben je meteen een uur tijdverschil kwijt. Zou ik nog op tijd zijn voor lunch?? (Tot 15.00). Dan hoef je niet naar bed met volle maag.
Ruim over de helft; nog 117 van de 253 km te gaan!?!?!?!??
Ja dus 14.42 de lunch besteld in tapas bar vlak bij hotel. De meeste pelgrims hadden last van gister; de twee oude mannen van puttershoek en ook de poolse die de foto bergaf van mij heeft genomen.

Zo eerst een douchen, wassen, plaats verkennen en route plannen.

Laters

Jacqueline

1. Marianne:
    5 september 2017
    Het gaat gewoon heel goed met je!! Ik verwacht binnenkort te lezen wanneer je je volgende tocht in gedachten hebt:)
    Ik heb geen reacties hier kunnen lezen van t thuisfront, maar mij dunkt dat jouw enthousiasme mede is ingegeven door hun support.......en dan kun je dus volgend jaar wel weer en wie weet wie er dan met je meeloopt :))
    Tot zover vind ik het in elk geval een grote aanbeveling voor pelgrimage en die je het super!
  2. Marianne:
    5 september 2017
    doe je het super bedoelde ik natuurlijk.....
  3. Henk:
    5 september 2017
    Zo, net je blog gelezen op onze riante kamer in Lisboa. +\-14 m2, maar wel in het centrum. Hebben onze eerste stadswandeling gemaakt. Nu ff uitrusten. Om 16:30 wacht ons weer een zware wandeling. 2-1/2 uur langs barretjes en restaurantjes. Zie er wel een beetje tegen op :)
    Ik krijg de indruk dat jij je ook wel vermaakt. Vanaf nu is het dus "down hill" voor wat betreft de afstand. Nog fysieke bergen of heuvels op je pad? Ik lees het wel in je blog. Hou het gezellig dan blijft het leuk. Veel succes morgen, enz.
  4. Paul:
    Hola Pelerinelien,
    Welkom in Spanje!
    Gaat nog steeds lekker hé!
  5. Jacqueline:
    5 september 2017
    Ja hoor; het thuisfront is supportive; anders was ik hier niet he!?!
  6. Irma:
    6 september 2017
    Wat leuk om het allemaal te lezen en wat geeft het veel herinneringen aan mijn eigen Camino. Het eten / slapen met vreemden die je gedurende je hele weg weer tegenkomt. Leuk!!
    Tipje: als je een zware dag hebt gehad neem 2 paracetamolletjes scheelt een hoop spierpijn.