Dinsdag-groningen

28 september 2021 - Groningen, Nederland

Hallo volgers,

Het bed sliep prima, het dorp was stil met uitzondering van de kerkklok die ieder uur sloeg

Snachts was het wel koud, maar toen ik de kachel en het theewater opzette floepte de stroom uit. Tegen half acht maar ff gebeld en daarna kwam ook mijn ontbijt; 2 eitjes, kwark en fruit.

De eigenaresse heeft me even naar garnwerd aan de zee gebracht, en daar kreeg is 2 keer route advies van een meneer in rolstoel  over pieterpad route en tip voor een toiletje bij de kerk oostum.

Dat kerkje staat op een afgekloven wierd (fries= terp). Zeer fraai oud kerkje en begraafplaats. Zeer vredig.Daar liepen ook brutale kipjes rond; toen ik iets uit mijn rugzak haalde kwamen ze bietsen. Maar helaas; ik heb geen graantjes mee.

De etappe is ietwat saai; veel weiland met koeien. Wel de omleiding ivm de kapotgevaren paddepoelsterbrug. (Overal hangen posters dat die brug snel terug moet komen).

Vervolgens via het fietspad langs de uni de stad in gelopen. Hoogtepunten waren daar het bolwerkpark en de noorderhaven. Daar in de buurt slaap ik ook.

Het stel van dag 1 heb ik weer gezien maar die lopen nog verder door vandaag. Misschien wel verstandig maar ik heb geen puf meer.

De martinikerk was open dus die heb ik bekeken. Kreeg nog wat orgelmuziek kado.

nu evel iets te eten zoeken.

Ps de regenverwachting voor morgen is bijgesteld van 31 mm naar 13 mm. Aub even met me mee duimen.

Groetjes

1. Paul:
    28 september 2021
    Ha, ik zie naast koeien in de wei en pitbull-kippen anders ook schapen en een (wild?) zwijn.
    Weer mazzel met het weer! Idd mogelijk wat regen komende dagen en koelt flink af in de nacht.
    Hoeveel km nu al achter de rug? Schiet aardig op zo te zien.
  2. Doke:
    28 september 2021
    We duimen mee Jacqueline!
  3. Henk:
    28 september 2021
    Toch weer aan de wandel….
    Veel plezier en goed wandelweer weer gewenst