Dag 15 naar guemes

10 september 2019 - Güemes, Spanje

Hallo volgers,

Gistermiddag dus bij de zusters van de Trinitarias ingetrokken; kamer van 10 euro samen met ana. Wel koud kleren wassen.

Straks mis, pelgrimszegen, muziek, praten over tocht en gezamenlijke maaltijd: 2e gang door eigen inbreng.

Toch ff voorgegeten om half 4; teut van de witte wijn maar eindelijk groente gescoord (spinazie met ei en gambas in de oven). Daarna runderstoof en een citoentoetje. Heerlijk!

Mijn roes uitgeslapen tot de mis en pelgrimszegen.

Daarna gezamenlijke maaltijd. Snachts is het hevig gaan plenzen en onweren.

Dikke stress, totdat anna zei dat ze niet wilde lopen. Dus vandaag testen we het ov; bus, veer, bus tot voor guemes. Uiteindelijk is Holly ook met ons mer gelopen; die heeft een voetblessure dus liep ook al niet lekker.

In die laatste kilometers zeiknat geregend ondanks poncho. Klotsen in de schoenen.

Ook buiktas en fotohoes zijn nat. Lunch en diner hier in de albergue dus hopen op beter weer. En droge schoenen.

We zitten allemaal in de grote donativo albergue.

Tot morgen maar weer

1. Paul:
    Aha,

Bij Ernesto in Guemes aanbeland!?
    Krijg je vanavond een lezing over z’n missionariswerk. Of dat bij pelgrimeren hoort? Maar de opzet van z’n albergue is erg goed hè! Kom je wel weer even tot rust.
  2. Jacqueline:
    Ha, Paul,
    jazeker. Ik herinnerde me wel dat jij er (n)iets van vond toen jij hier was.
    Maar als je in je schoenen klotst is het een fijne plek om aan te komen. Morgen hopelijk 15 droge kilometers naar santander. Duim voor me 👍🏻
  3. Marianne:
    10 september 2019
    We hebben hier langs de Italiaanse Rivièra ook een dagje regen-lopen achter de rug....dus veel kerken van binnen gezien! Maar je weet t hè, na regen.....morgen 🌞 en 28 graden, schoenen zó weer droog en vrolijk op naar Santander👍😎