Dag 2 naar saint Jean de Luz

28 augustus 2019 - Saint-Jean-de-Luz, Frankrijk

Hallo volgers,

Heel apart hotelletje in een stokoud pand aan de pont neuf. Badkamer was een verdieping lager. Amper geslapen en dat lag niet aan het bed maar aan het rumoer; muziek, vuilnismannen, straat spuiters en een paar dronkenlappen.

Vanochend de boel weer in de rugzak gedaan en naar het ontbijt; helemaal fout dus alleen croissant en koffie genomen. Wel zitten kletsen met engels stel die 3 weken geleden vanuit bretange zijn gestart per fiets.

Langs de kathedraal geweest voor eerste stempel en ongevraagd een lijst met pelgrim onderkomens gehad.

Leuke weggetjes gehad met heuveltjes en ook bossig. Zowiezo mooi groen hier. Verder zonnig met fijn windje. Wel heel mooie stranden  gezien!

Ik heb de route vandaag nogal onderschat; niet 19 maar eerder 24 km. Dus ik heb het in moeten korten. Tegen half 4 in het hotel.

Zometeen wassen en wat eten.

Ontbijt in frankrijk bestaat alleen uit brood. Geen ei te bekennen in de keuken.  Morgen door naar Irun; de albergue of jeugdherberg.

Tot morgen

1. Paul:
    28 augustus 2019
    Hoi Jacqueline,
    Goede start! Mooi ook de kusten. Ik herkende dat scheepje in de Baskische kerk meteen, is daar gewoonte hè.
    Zet m op morgen naar Irun!
  2. Esther Deden:
    29 augustus 2019
    Veel plezier en geniet vooral!