Dag 2vila do Conde

31 augustus 2017 - Matosinhos, Portugal

Beste familie, vrienden en collega's,
Vanochtend eerst genoten van een heerlijk ontbijt met Portugese wentelteefjes, hartige taart/omelet en fruit.
Ook lang gekletst met de ontbijt dame, Diana. Zij wil met een vriendin de camino doen maar die is nu zwanger. Pas om 9 uur aan de wandel. In Matosinhos een stel engelsen gesproken, hij heet Robert en zij was nogal een kletskous (zei ze zelf). Hebben vorig jaar de camino in de snikkende hitte gedaan en doen de mooiste stukken nu heel relaxed. Op het plankierpad aangesproken door een Portugese Miryam, lerares frans. Zij wilde engels met me praten en is meegelopen tot het volgende dorp. Nu is het 11 uur en zit ik ff met een kop koffie. Ga ook zo een sello (stempel) scoren. Ik ben blij dat ik de sendo littoral uit porto heb gepakt. Ik loop op plankier langs de kust in de zon (ja factor 50 gesmeerd) en pet op in een heerlijk windje. Bedje is al gereserveerd dus daar geen zorgen over. Morgen dan de doorsteek naar de hoofdroute iets meer het land in.  Vandaag verder nog een ander stel ontmoet (engels-nederlands) en ook de andere Engelsen nog tegen gekomen. Zonder grote problemen in Vila do Conde (zeer indrukwekkend klooster van santa Clara) gekomen en ff lekker gedoucht. Stapelbedje uitgezocht.

Gedoucht en nu de blog doen en de route voor morgen bekijken. En een biertje en een broodje franchesina. Schijnt de lokale specialiteit te zijn..

Misschien gok ik het erop en reserveer ik niks. Is het weer al wat beter?? Tot morgen maar weer.

Jacqueline

1. Paul:
    Hoi Jacqueline,
    Ziet er goed uit (zeker vanuit n voortkruipende bus in Parijs!).
    Ook een pelgrimsmes gescoord, zag ik.
    Zet m op morrege!
  2. Marianne:
    31 augustus 2017
    Wat een opgewekt verhaal Jacqueline! En een goed begin is....
    Wij zijn net in Drenthe gearriveerd en ja, het is hier nu heerlijk zonnig, maar er lagen ook flinke plassen op de akkers.

Toitoi maar weer voor morgen en hoop dat je weer een boel gezellige mensen tegenkomt ( volgens mij al meer dan tijdens je trainingslopen?!)
  3. Jacqueline:
    31 augustus 2017
    Pelgrims mes; jazeker; gevonden in mijn eigen rugzak. Mss is ie een tikje te groot?!?
  4. Ankie:
    31 augustus 2017
    Hier was het nat, heel erg nat. Er is ongeveer 70 mm regen gevallen. Het gemaal verderop draait zo hard dat de sloot voorom meer op een rivier lijkt.
    Gelukkig dat het in Portugal beter wandelweer is.
  5. Henk:
    1 september 2017
    Misschien is er nog een vacature op de refinery?
    Hier is het na 1-1/2 dag sleecht weer goed. Friesland is alleen leik bij mooi weer.
    Loop ze !!!
  6. Joost:
    1 september 2017
    Hi Jacqueline, Leuke verslagen en foto's. Het is vooral leuk om te lezen over de verschillende mensen die je ontmoet! Veel wandelplezier.
  7. René:
    1 september 2017
    Stoer en mooi verhaal Jacqueline! Heel veel success en plezier weer!

P.S. Gisteren was de afsluitende P&S BBQ in een mooi zonnetje!