Dag 3 pedra furada

1 september 2017 - Vila do Conde, Portugal

Beste volgers,
Nadat ik had geschreven dat ik vandaag op de gok zou gaan, kreeg ik nogal buikpijn want in de herberg daar zijn maar 9 plekken. Dus toch gebeld en email gestuurd. Niet iedereen spreekt hier goed engels namelijk.
Daarna nog ff het dorp in en op zoek naar een geldautomaat. Wel 5 keer de weg gevraagd, maar toen ik wilde opgeven, zag ik hem.
Cash is king hier!
Snachts vreselijke kramp en geborrel in de buik maar verder zonder ongelukken de nacht door gekomen. Mijn slapie was een Portugese dame op bezoek bij vrienden in porto; gewoon met de metro. Meer dan een lief snurkje niet gehoord.
Gevraagd om vroeg ontbijt want ik wilde rond 8 uur op pad.
Okay 17 minuten over.. mag want ik ben pelgrim he!?
Om kwart voor tien aan de koffie in een onooglijk cafe met Portugese tv op standje doof, maar een toilet hadden ze dan weer wel. Zal ik maar niet beschrijven. Vandaag dus de doorsteek het land in om bij arcos de hoofdroute op te pakken. Zonder wegwijzers langs een stille hoofdweg.
De engelse gids brierly schreef panische verhalen over de rijstijl hier. Valt mee maar je moet alsnog uit je doppen kijken.
De schelp en rugzak dwingen enig respect af..
Bij Arcos in een cafe paar portugese mountainbikers tegen gekomen. Ik vroeg naar de farmacia maar kreeg tube zinkzalf in de handen. Gebruikten zij voor wrijving en pijntjes down under.
Stempel gescored.
In san pedro de rates ook langs de farmacia gegaan. En heuvel op en af naar Pedra Furada. Nette herberg. Nu eten dan wassen en dan ff in de tuin verbroederen. Score van vandaag; 2 hongaarse dames, 1 hongaar die uit Lissabon kwam en een jong knul uit duitsland. In de slaapzaal een jonge duitse.
Erg moe want erg warm.
Tot morgen maar weer

1. Paul:
    Hoi Jacqueline,
    Ondanks die buikpijn (zou t echt de spanning voor het missen van een bed zijn?) gaat het je wel goed af zo te zien en te lezen!
    Een dagje vroeg slapen doet soms wonderen.
    Groet, Paul.
  2. Pien:
    1 september 2017
    Weer leuk beschreven, sterkte met je buik en de warmte!
  3. Ankie:
    1 september 2017
    Welterusten en tot morgen.
  4. Marianne:
    1 september 2017
    Alweer drie dagen op pad pelgrim, geweldig!!
    Geen hele koude drankjes met die buik hoor, hoop dat je morgen lekker kunt lopen.....