Dag 3 saunt jean de luz - irun

29 augustus 2019 - Irun, Spanje

Hallo volgers,

Door de warmte was het gisteren wel een behoorlijke aanslag op de voeten. De sporttape die ik had meegenomen plakte niet goed meer (les1; ook dat thuis controleren).

Voorzover mogelijk de beginnende blaren afgeplakt.

Wel vroeger op pad gegaan; 7 uur ontbijt en om half 8 liep ik.

In de supermarkt zoute noten en wat pleisterspul gekocht. Vandaag kan ik langs de kust naar Hendaye; denk dat ik dat maar doe; volgens franse dame was dat erg mooi. Zou iets van 10 km moeten zijn.

Mooie route met rechts de kust en links de weg. Inmiddels in hendaye en opweg naar de albergue in irun. Wordt toch wel weer 23 km denk ik. De eerste 7 ben ik kwijtgeraakt; app afgesloten.

De kust is prachtig; mooie fotos. Maar je loopt wel te bakken. Zonder al te veel problemen in Irun aangekomen. De voetbrug was helaas buiten gebruik. Om half 3 bij de herberg die om 4 uur open gaat. Dus een pelgrimsmenu. Salade, kip en fruit. Zin in.

Vannacht maar eens bedenken of ik de hoge of lage route over de Jaizkebel doe.

Bij de eroski supermarkt straks nog ff eitjes voor het ontbijt halen.

Dan zal het licht wel bijtijds uitgaan.

Groetjes

1. René:
    29 augustus 2019
    veel succes op de Jaizkibel Jacqueline! De hoge route lijkt me de mooiste...;).
  2. Madeleine Jacobs:
    29 augustus 2019
    Hi jaqueline, prachtig om je wandelverhalen te lezen, die mij ook mede hebben geinspireerd. Voor mij nog een maandje wachten op de Camino Frances en de Pyreneeën:-). Geniet er van, ik ben superbenieuwd naar je verhalen over de "Norte".
  3. Paul:
    29 augustus 2019
    Jaja, de albergue in Irun. Heb daar toen ook even moeten wachten tot opening 16uur! Mss. weer NL-er Hans daar als gastheer?
    Je zult straks bij het opklimmen wel zien wat je extra moet doen voor de hoge route over de Jaizkibel😏
    Succes in elk geval, het uitzicht van de berg is prachtig!