Dag 8 0 porrino- spanje

6 september 2017 - Tui, Spanje

Hallo volgers,
Na de heerlijke lunch vreselijke buikpijn gekregen en maar even in hostel gebleven. Hopelijk zometeen nog even de stad in kan.
De duitse pelegrina Barbara was weer mijn slapie en wilde weer het onderbed. Pech voor haar; met mijn buikpijn slaap ik beneden.
De rondgang door de kathedraal toch kunnen maken, supermooi. Als ik fatsoenlijk internet heb zal ik fotos en filmpje uploaden.
Met Caroline en Barbara zitten kletsen.
Nog wat pelgrims bevindingen;
1) ik kan stukken meer (onzekerheid) aan dan ik dacht
2) geleerd beslissingen te nemen op het moment dat er een keuze is
3) De berg ervaring hakte er wel in; paar keer wakker geworden met het gevoel ik val; en je lijf reageert meteen.
Vandaag viel zwaar tegen; maar kilometer of 18. De variante langs de rivier genomen; die is iets langer maar door bos en schaduwrijk ipv industriegebied. Echter de localo's zijn het er niet mee eens en kladderen de info van de xunta (vvv) meteen weer onder. Zal wel commerciële reden hebben maar voelt niet heel welkom. De herberg is een rare; cabines met gordijn, en pal langs snelweg. Wel onderbedje.,.  Spaans stel met baby gearriveerd.
Verder zie ik dat ik mijn mini rugzak kwijt ben. Verder niks gelukkig.
Nog steeds problemen met de buik.
Beetje down en veel op de automatische piloot gelopen.
Wel mooi stadje. Farmacia al bezocht, nu noch een sportwinkel voor doppen en rugzakje.
Morgen weer een dag.
Jacqueline

1. Marianne:
    6 september 2017
    Beetje down hoort er ook bij, hou t vandaag bij een potje thee ipv sangria en lekker beetje extra slaap, dan gaat t morgen vast weer lekkerder en schijnt de zon weer letterlijk en figuurlijk!
  2. Paul:
    6 september 2017
    Hola Jacqueline,
    Houd de moed erin hoor!
    Heb je al gezegd dat je n superpelgrim bent. Het gaat ook niet om de km's. Gisteren bijv. Twee 80-ers uit de US of A ontmoet, die ca. 10km. per dag lopen. Heb daar veel respect voor!
    Ik zit nu even uit te puffen met al zicht op Oviedo, maar raakte ook bijna door m'n moed heen. Zal toch maar ff doorbijten met vooruitzicht op een fijne douche.
    Buen Camino!
    Je doet het goed!