Dag 6 Rubais

4 september 2017 - Ponte De Lima, Portugal

Dag 6 rubiaes
Gisteren was ik als een van de eersten gearriveerd EN binnen met bed, douchen en wassen. Geleerd van tamel toen er veel volk (duitsers) waren voorgedrongen. Nu ook nog even boos geweest op een oudere oosteuropese dame die stommerdje speelde en 3 lege douches blokkeerde omdat ze alleen wilde douchen.  Maakt mij niet uit; de schaamte voorbij- bij vrouwen dan toch.
Vandaag worden het vooral hoogtemeters (400 of zo) en maar weinig km (maar 17). Wel vast een rustige alberge geboekt met weinig volk per kamer. Je hebt maar een snurker nodig he!?
Gisteravond dreigende wolken gespot  dus snel naar de herberg om de was binnen te halen; want wat moet je in op aan je rugzak met natte spullen?
Plakkerig geslapen (plastic matras) nadat ik een vervelende fransoos had afgepoeierd.
Wel wat stress gehad over toestand van het pad na de regen. En over het doen van een misstap.
Na 5 uur de slaapzaal weer in oproer met vroege vertrekkers. Ik was om 7 op weg; met " pinku directe" (soort cappuchino met weinig melk) en pastei de nata (ga ik nog missen daar in spanje).
Door de regen was het bewolkt, niet warm maar wel heeeeeeel drukkend. Lekker als je 500 meter moet klimmen. (Niet dus).
De route was erger dan erg. Giga rotsen en dan zijn er nog een paar sukkels die hun mtb de berg op duwden (fietsen was onmogelijk)!
Bijna in alle stops aangeweest want er was weinig horeca. Alsnog veel sellos tepakken.
Veel gedronken maar toch maar 1 keer moeten plassen onderweg.
Afdaling en dorp was grotendeels op de automatische piloot. Erg schattige prive herberg geboekt; uitspatting van 15 euro met ontbijt om half 7 en hete douche. 14.40 nu de was gedaan (wat een meur zeg) en achter een liter sangria en water en heerlijk eten.
Je merkt toch wel dat men met zo'n zware etappe voor elkaar zorgt. Gaat het, heb je water, moet je je niet insmeren terwijl we eigenlijk vreemden zijn.. je komt elkaar zeker 5-6 keer tegen op zon dag.
Maar wel weer een etappe die ging als gepland. Eens kijken of de spieren zich vannacht voldoende herstellen.  Vanavond route voorbereiden en herberg voor morgen zoeken; bevalt me beter dan een slaapzaal met 20 mannen en vrouwen...
Tot morgen weer...
Ps; Als die variante nog erger is dan dit, dan schrap ik hem!

Tot morgen!

1. Paul:
    Hola peregrina,
    Gaat nog steeds voortreffelijk!
    Zeker wanneer je al met de eersten in de albergue aanland.
    En tja, die voordringers heb je overal hé!?
  2. Erna:
    4 september 2017
    Ha Jacqueline, ik vind je superstoer hoor! Zo knap dat je dit allemaal in je uppie doet. Getuigt van een enorme dosis discipline. Petje af. Bye!
  3. Ankie:
    4 september 2017
    € 15 voor een overnachting is al een uitspatting? Geweldig, zo'n basic vakantie.