voorbereidingen....

3 augustus 2017 - Almere, Nederland

Hallo Volgers,

In 2016 was ik op cursus (ontwikkel je persoonlijke visie) en een van de dingen die ik me toen heb voorgenomen was (lekker smart)  in mijn eentje een stuk camino te lopen in September 2017.
Het schiet al aardig op, en de voorbereidingen zijn al maanden in volle gang.
Dat betekent veel trainen in de sportschool, iedere week lopen, de uitrusting opbouwen (te beginnen met een goede rugzak, schoenen, kleren en niet te vergeten route boekjes (inmiddels 2 gidsen uitgepluist). Ik kan wel stellen, dat mijn rugzak mijn beste vriend zal zijn op deze camino. Eigenlijk is hij veel te groot (inhoud 55 liter) maar hij zit gewoon lekker. Nu loop ik met 5 kilo water.
De hoogte meters (we meten die alleen heuvel op...) worden regelmatig geoefend in Nijmegen, op de Utrechtse Heuvelrug en in Limburg (Heuvelland 2 daagse wandeling van de NS) .
Het vertrek staat gepland op 30 Augustus, en de terugvlucht is op 16 September.
Wat ik niet onder controle heb zal de grootste uitdaging zijn: de temperatuur, op de bonnefooi een slaapplaats zoeken, de vermoeidheid (en mijn humeur :-))

Met deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden hoe het gaat, en wat er zoal te zien is.
Onderweg heb ik alleen een telefoon bij me, dus ga ik proberen de verhalen kort te houden.

Groetjes

Jacqueline

1. Patrizia:
    3 augustus 2017
    Dag Jacqueline,
    Ik ben zeer beniud naar jou ervaring, ik vind het knap dat je zoiets alleen durf te ondernemen.
    Groetjes,
    Patrizia
  2. Paul:
    Hoi Jacqueline,
    Met die uitrusting van je zit het wel snor!
    Wel effe kijken, dat je twee dezelfde schoenen aandoet hoor! Dat scheelt blaren
    Ik ben benieuwd naar wat je allemaal tegenkomt op je pad. Je loopt daar nooit echt alleen, er zijn altijd mede-pelgrims op pad.
    Mocht t effe tegenzitten, moet je maar effe bellen, ik loop elders in Spanje hé!
    Tip: schrijf je teksten in het notitieblok en knip/plak naar de blog. Werkt beter op de telefoon! (we verwachten dus uitgebreid verslag).
    Buen Camino!

Paul.
  3. Marianne:
    4 augustus 2017
    Oei, nou wordt t serieus!!
    Alles waar je zelf wat aan kunt doen en waar je controle over hebt, is prima voor elkaar natuurlijk, zo heb ik jou wel leren kennen. De rest komt aan op vertrouwen en geloof, een geweldig leermoment!
    En dan te bedenken dat de oorspronkelijke pelgrims het juist vooral op dat laatste moesten doen......

Ik wens je nog een paar goede weken in de aanloop naar je tocht en voel me vereerd dat ik via je blog straks met je "mee" mag lopen!
    Toi-Toi
  4. René:
    4 augustus 2017
    Goed bezig Jacqueline! Ik ga je zeker volgen. Vergeet ook vooral niet ervan te genieten, zowel van jouw dagelijkse prestaties als van de prachtige omgeving en de bijzondere avonturen die je vast en zeker gaat beleven.

Heel veel plezier!
  5. Ankie:
    4 augustus 2017
    Dan duurt het niet zo heel lang meer, voordat je vertrekt. Ik kijk uit naar de verhalen van jouw belevenissen.
  6. Erna:
    7 augustus 2017
    Jemig Jacqueline wat knap. Morgen tijdens de sushi lunch maar eens uitgebreid over hebben. Heel gaaf, stoer en spannend. Ben trots op je!