(Reis)dag 1 27 augustus

27 augustus 2019 - Bayonne, Frankrijk

Beste volgers,

Inmiddels ben ik in Biarritz geland en heb ik de bus naar Bayonne genomen. De pelgrims die ik zag, reizen door naar Saint Pied de Port voor de Frances. Benieuwd hoe druk het morgen is richting de Del Norte.

Eerst ff inchecken in het hotel en de stad even bekijken.

Morgen vroeg wil ik het eerste stempel scoren in de kathedraal en dan ga ik op pad.

Dit weekend was de G-7 top en het vliegveld was dicht; ik denk vanwege de veiligheid. Geen overbodige luxe want er is hier flink gedemonstreerd. Als je met het vliegtuig reist, is wachten wel een core activity. Maar met een goed boek ook weer geen straf. Ik had de dwarsligger gekocht met de biografie van Michelle Obama. Misschien juist wel omdat die rare kuif in het witte huis alles wat niet wit is zo verkettert.

Verder had ik een winkeltje van ladure gevonden. Macarons a 2 euro het stuk.

Overigens zie je bij Air France best veel stewardessen van mijn jaargang. Die vliegen nog gewoon. Kan ik me van KLM niet herinneren.

Hotel is in het oude centrum; daar moet je niet dronken lopen; vloeren lopen erg scheef.

Tot morgen, dan zitten de eerste kilometers erop.

1. Paul:
    27 augustus 2019
    De Francés breekt weer alle records dit jaar. Ik hoop dat deze drukte je bespaart blijft op de Del Norte. Enkele jaren geleden waren het tot 40 pelgrims per dag. Laten het er nu 50 zijn!? Dat is nog gezellige drukte onderweg te noemen. Een babbeltje maken, dagje samen oplopen, maar nog geen gevecht voor een bed😉
    Zet m op morrege met je eerste etappe!
  2. Jacqueline:
    Succes morgen! Kanjer!
  3. Marianne:
    27 augustus 2019
    Gelukkig toch goed aangekomen!
    Je gaat Michelle zeker niet voor me meesjouwen en terug nemen he🤪enne.......gelukkig waren die macarons veeeel te duur hè, anders zou je toch zomaar van je geloof gevallen kunnen zijn🙃🤣
  4. Patrizia:
    Succes!
  5. René:
    28 augustus 2019
    Super veel succes Jacqueline! Heel dapper en knap dat je dit weer gaat doen. Ik wens je vooral ook heel veel plezier toe!
    Groet,
    René.