Dag 7 alweer; Deventer

4 augustus 2016 - Wijhe, Nederland

Hallo allemaal,
Het eten in dit bijzondere hotel was best goed; linzensoep, kabeljauw met  spinazie en patat (echte aardappels met schilletje) en kaasplankje toe. Daarna heb ik me weer naar de kamer van de freule begeven en ben ik te bed gegaan. Ik vind het hotel een aanrader; echt iets bijzonders!
Na ontbijt op pad gegaan; dwz eerst 2 km naar de bushalte in Diepenveen, toen 50 minuten op bus 161 wachten (de bus naar Deventer had maar 20 minuten wachten betekend, maar ja wat is tijd voor een pelgrim).
Met veer over de IJssel en weer door prachtige dorpjes en over staatjes met heel weinig verkeer.
Ik heb nog een haas gezien (lange oren dus geen konijn); hopelijk staat ie op de foto.
En ja; uiteindelijk kwam Deventer in beeld..
De lebuinus kerk bekeken en daar het stempel gescored. Hoewel dit een katholieke kerk was van voor 1500 of zo, is hij sinds de beeldenstorm protestants. Maar een stempel hadden ze!
Als klap op de vuurpijl ook nog een echt compostela rechtstreeks uit Santiago ontvangen; tja; ik had er natuurlijk wel 200 kilometer opzitten (met die van vorig jaar erbij dan). Meevaller want ik had toch echt geen 2 stempels per dag gehaald.....
Daarna de laatste etappe gevierd met een stukje hartige taart en een biertje. En toen de trein opgezocht. Via Zwolle gereden en dat gaat toch aanmerkelijk sneller dan lopen!
Weer via de rode spoorbrug gekomen; daar was ik eerder langs gelopen.
En nu weer thuis dus!
Jullie allemaal bedankt voor jullie belangstelling en lieve reacties!
En hopelijk tot een volgende tocht!
Groet
Jacqueline

1. René:
    4 augustus 2016
    Van harte gefeliciteerd Jacqueline!!! Heel knap gedaan!
  2. Paul:
    Gefeliciteerd pelgrim!
    De tocht is volbracht en ... nog niet genezen, want blijkbaar zit er meer in het vat!?
    Succes met het thuis terugkeren naar de "normale" wereld.
    Was leuk je blog te volgen en ik hoor het wel wanneer je verder trekt.
  3. Jacqueline:
    Hey Polleke,
    Jij ook bedankt voor je adviezen (oa de sporttape) en aanmoediging.
    De "Pelgrim odeur" is inmiddels vervangen met iets van mijn eigen geurtjes plank.
    Tjee wat kunnen pelgrims ruiken... en al na een werk.. Ik snap nu waarom dat wierookvat tjokvol moet ;-))
    Jacqueline
  4. Henk:
    5 augustus 2016
    Gefeliciteerd, mission accomplished.

Gr. Henk
  5. Amrina:
    7 augustus 2016
    Heel goed gedaan Jacqueline! Echt trots op je!