Dag 6 weert

5 september 2018 - Weert, Nederland

Gistermiddag werd ik op straat aangesproken vanwege het T-shirt met gele pijl. Welke camino ik had gelopen. Nou toen kwamen de verhalen los. Deze leeftijdgenote had de frances en de del norte gelopen (de laatste in slechts 4 weken!) en met een rugzak van 12 kilo. Nu wil ze gaan hospitaleren en evt zelf een herberg bemannen. Mij werd op het hart gedrukt toch in ieder geval een stempel bij de kerk/zusters te halen.
Vandaag een lichte dag hoop ik; 15 km naar weert vanaf Maarheeze.
Chantal van de b&b suggereerde om vandaag maar niet te lopen, maar dat is me te gortig. Helaas reed de trein naar Eindhoven door een defect niet. De bus duurde me te lang. Toen er een taxi aan kwam rijden hoefde ik niet lang na te denken; samen met een meiske uit Maastricht dat voor stage naar Heeze moest, de taxi gedeeld. Het was een taxi chauffeur om in de smiezen te houden. Affijn wel bij het station geraakt. Daar de route opgezocht en de grenskerk en het uitzichtpunt bekeken. Inmiddels weer in Weert beland.