Dag 8 Visserweert

7 september 2018 - Visserweert, Nederland

Beste volgers,
De eigenaren van de b&b in Hunsel waren echt allerliefst. Om 6 uur kreeg ik een bordje zelfgemaakte soep en dat was heerlijk met een krentenbol.  Na nog meer kletsen viel ik zowat om van de slaap. Snachts toch vrij onrustig door het landbouwverkeer; het is nu de tijd snijmais te oogsten dus dat gaat de hele dag door.
In Quasimodo poncho gestart want het was regenachtig en koel. Voor Thorn scheen het zonnetje al weer. Thorn is prachtig! Een oud vrouwenbolwerk; rijke vrouwen woonden in de abdij maar hadden hun eigen bezittingen en konden ook trouwen. Ik was in de abdij voordat er 3 bussen arriveerden. De nieuwe route vond ik saai. Veel dijk zonder schaduw. Daarom loop ik ook zelden in flevoland. Ik ga me op de markt in Maaseik eerst voltanken met koolhydraten (keuze was pannenkoeken of brood dus...).
Wat me wel aan mezelf irriteert is dat ik iedere dag zo zenuwachtig ben om te starten. In Spanje dacht ik dat t de druk van de vroege vertrekkers was maar dat kan nu niet.
Vervolgens via de brug Nederland weer ingelopen. Er wordt hard gewerkt aan de Maas; fietspaden, grindwinning etc. Kennelijk zet dat kwaad bloed bij sommige bewoners (import 😂). Toen ik de weg wilde vragen ivm de gewijzigde situatie zei de beste man “ik vind u wel heel brutaal dat u zomaar over het erf van de buurman loopt”. En dat bedoelde hij niet als grap!
Wees welkom vreemdeling......
Visserweert is wel een belevenis; huisje uit 1800 zonder deurbel.
Vanavond survivallen uit de rugzak...
Oja toch weer 23 km gelopen!
 Laters

1. René:
    7 september 2018
    Leuk Jacqueline; het stuk Thorn over de dijk naar Maaseik en daar de brug over naar NL is een bekende passage van de Kennedy mars met start en finish in Sittard. Geniet van Limburg!
  2. Paul:
    7 september 2018
    Hoi Jacqueline,
    Visserweert effe op moeten zoeken, nog nooit van gehoord. Was al bang dat je noordelijk onderweg was richting Weert😳
    Gelukkig nog steeds het juiste pad👍🏻