Dag 12 maastricht

11 september 2018 - Maastricht, Nederland

Beste volgers,
In de auto naar Margraten had ik wel een ongemakkelijk gevoel toen ik gulpen, schin en scheulder voor bij zag komen. Lekker gegeten bij Talentino in margraten; dit is een werkproject met gehandicapten. Ontspannen sfeertje en prima eten.
Het hotel in groot welsden is apart. Een grote foyer waar niemand zit, een parkeerterrein waar maar een auto staat (vermoedelijk van de eigenaresse) en een gastvrouw die bijna nederig was (omdat ze weg moest en ik dus pas laat kon inchecken).
Anyway; ik kreeg een upgrade en zit nu in een mooie kamer in boudoir stijl (veel bloemetjes) en een erg mooie badkamer.
En dan ben ik op pad voor de laatste etappe; een kilometer of 10 naar Maastricht; de laatste b&b. In Maastricht werd ik bij het gouvernementsgebouw aangesproken door een kunstenaar; bleek vorig jaar straatmuzikant te zijn geweest en in een vorig leven (voor hartoperatie) een eigen bedrijf te hebben. Zo zie je maar weer; er is meer mogelijk in het leven..
Rond 1 uur was ik op het Vrijthof en toen was het ff zoeken naar de ingang want Spie was het plein aan het verbouwen. Ik kwam eerst de sint janskerk tegen en heb daar dus stempel 1 laten zetten. Later ook langs de sint servaas  en daar ook een stempel gehaald. Lang leve de oecumene.  Uiteraard glinstert het behoorlijk in de schatkamer, maar wat me vooral raakte was de liefde voor het vakmanschap en ook het geloof. Dat staat al honderden jaren.....
De b&b is indrukwekkend; pand uit 1925 in wyck. Ook leuke tips gehad voor souvenirs en eten.
Dan rest mij niets anders dan jullie te bedanken voor jullie belangstelling, reacties, aanmoediging en in sommige gevallen appjes en telefoontjes.
Liefs en tot snel!

1. Paul:
    11 september 2018
    Hoi Jacqueline,
    Zonovergoten en gezegend aangekomen, zie ik👍🏻
  2. Jacqueline:
    11 september 2018