Dag 11 combarro

9 september 2017 - Pontevedra, Spanje

Hallo volgers,
Vanochtend maar wat uitgeslapen voor zover dat ging; om half 6 begonnen de eersten te pakken.
Ik zorg dat mijn kleren klaar liggen en dat de rest al in de rugzak zit, maar dat doet dus niet iedereen.
Ik liep langs een hotel op zoek naar ontbijt; even gevraagd en voor 4 euro mocht ik aanschuiven.
Om de tijd te vullen was ik naar de basilica gegaan; dicht. Word ik aangesproken door een vrouwtje die  de sleutel wel even gaat halen. En inderdaad; de kerk gaat open met een mega sleutel en de verlichting en hoofdingang gaan open (voor foto). Als ik wil weggaan zegt ze nog ... "sello" ; mijn stempel.
Mooi hoor!
Net een stuk over de snelweg gelopen. Niet heel tof maar met erg goed uitkijken toch heel gebleven. Nogmaals; die brierly overdrijft enorm; ik vind het verkeersbeeld vergelijkbaar met nederland).
Om 1 uur bij hotel; eerst maar eens een visje scoren; helaas gaat paella pas bij 2 personen.
Johanna heeft ook nog ff geregeld dat ik om half zes mee mag varen met de peregrin dos; een rondvaart naar eilandje en mosselgronden. Kennelijk zijn de galisische (dus niet spaanse) mosselen bij de prijs inbegrepen....
De dagrugzak is ook gelukt dus kan ik morgen de berg op met water en eten maar zonder backpack. Gaan we zien.
Tot morgen
Jacqueline
Ps; wil je het filmpje zien moet je bovenin even zoeken naar video afspelen

1. Carel:
    9 september 2017
    De mood is een stuk beter zie, geniet van de mosselen! O ja, tijdens de camino blijft er genoeg tijd over om boeken te bestellen merk ik.
  2. Paul:
    Hola Pelerinelien,
    Hopelijk beter weer morgen, wanneer je de berg opgaat. Hier in Tineo behoorlijk natte boel.
    Mooi kerkje trouwens!
  3. Jacqueline:
    Hoi carel,
    Zeker iets nageleverd... ik heb het nu ff te druk om boeken te bestellen ;-)
  4. Erna:
    10 september 2017
    Hi Jacqueline, even een teken van leven na een plotselinge radiostilte. Ik ben na een (kennelijk verkeerde) hap eten heel ziek geworden. Vervolgens alle kracht bijeen geharkt om toch op vakantie te kunnen. Nu weer toppie en we zitten aan een zeer regenachtige maar prachtige Bodensee. Met jou goed lees ik met heel veel ervaringen én prestaties. Wat fijn dat je het zo leuk hebt. Nog ff volhouden; sterkte daarmee !!
  5. Jacqueline:
    10 september 2017
    Oei; foute boel.
    Ik zou zeggen; geniet van de Bodensee; ik vond dat heel mooi (maar wel beetje steil).
    Jacqueline