Dag 12 armenteira

10 september 2017 - Caldas de Reis, Spanje

Dag 12 armenteira
Hallo volgers,
Gistermiddag even snel mijn pelgrimswasje gedaan en in de 2e handdoek uitgewrongen (luxe).
Om 3 uur was het bed nog niet opgemaakt, kan ik ook wel zelf. Daarna even door het vissersdorp gelopen. Mijn mond viel open van verbazing. Zo schattig! Maar helaas ook behoorlijk toeristisch. Zie fotos.
Toen de boot geboekt; mijn komst was al aangekondigd door Johanna, la holandesa die straks ook mijn mochila in het hotel haalt en naar de albergue brengt. 2 bakken mossels gekregen. De mosselcultuur bekeken en nog ff gedanst (jaja had ik ook niet gedacht).
De eerste hoogtemeters zitten erop en als ik langs een wasplaats kom staat daar een vrouw haar was te doen. Bijzonder in 2017! Ik mocht een foto maken.
Blijkt dat de route vandaag vooral weg is. Nou ja... uitzicht is mooi.
Om half 1 was ik dus via de weg bij het klooster gearriveerd; zit ik op het terras aan een estrella damm zie ik op de kloostermuur het camino teken en komen de pelgrims daar de heuvel af. Er was dus wel een bos route. Kan me nu wel voor mijn kop slaan; tig keer gevraagd en niemand die het wist. Wel teleurgesteld. Startpunt voor morgen dan wel gevonden nu.
Anyway; hopelijk om 7 uur vanavond vespers in het klooster. En mss wel pelgrims zegen. Koffie gedronken met Johanna mijn redster er haar moeder. Beetje deja vu wat ik daar zag en hoorde over ouderenzorg. Zij zorgt intensief voor haar moeder en heeft daardoor nog geen tijd gehad voor haar camino. Nu in armenteira in nette gemeente herberg.
Tot morgen maar weer.

Ps: slecht internet hier; fotos komen morgen.

1. Pien:
    10 september 2017
    Leuk dat je hebt gedanst, wat een geweldige reis met al deze ervaringen!
  2. Paul:
    Hoi Pelerinelien,
    Jammer van de weg van vandaag. Hopelijk toch genoten van de omgeving en die bakken mossels.
    Fijn dat je voor morgen weet waar de route op te pakken.
    P.S. Indien morgen geen bericht, ben ik overleden nabij Hospitalis, tijdens de koninginne-etappe van mijn Camino ;-)
  3. Patrizia:
    10 september 2017
    wat mooi dingen maak je mee in deze reis, ik denk dat een "crescendo van ervaringen" wordt
    Hans en Patrizia