Dag 4 Tamel

2 september 2017 - Pedra Furada, Portugal

Hallo volgers, dag vier alweer..
Een wereld avond gehad bij Antonio (beroemde albergue) en de mede pelgrims. Pelgrims maaltje incl wijn en toetje voor 10 euro.
Heerlijke rijst uit de oven (leek eerst soep en werd steeds dikker) met vis beignets.
De hongaarse Tom loopt wel lichtjes op te snijden dat hij wel even 40 km zou lopen vandaag.
Prima geslapen en rond 7 vertrokken. Ontbijt bij de banket bakker 2 espresso en pasei de nata (bladerdeegbakje met vanilleroompudding). Ik had het recept in nl op de tv gezien; wil dit wel proberen voor de afdelings bbq bij mij thuis. Super lekker. Portugezen ook blij als je dat eet en lekker vindt.
Dus vroeg gestart en tegen 1 uur bij de herberg (opent om 2 uur). Onderweg in barcelos een stempel gescored en de kerk in gelopen. Nou ben ik niet zeer gelovig meer maar we vielen in de dienst met gezang en hosties, maar ik werd er best emotioneel van!
In een onmogelijk dorpje gestopt bij cafeetje waar nog 5 pelgrims zaten.
Met frans stel (camille and monique) zitten babbelen bij de herberg. Verbazingwekkend hoe ver je met roestig school frans komt.  Misschien helpt het ook wel als je gewoon s..t hebt aan de grammatica. En de woorden gewoon aan elkaar plakt met gebaren en engels.
De hongaarse is doorgelopen.
Vandaag 20 km ongeveer; het venijn zat in de staart; de heuvel op in de hitte.
Gister zei een andere pelgrim dat ik zo rood was als een kreeft (verbrand dus) dus vandaag mijn nachthemd maar over de schouders gehangen.  Als nog geen gloeiend vel. En ff lekker nat gespetterd bij elke fontein.
Vanavond eens kijken wat we eten. Maakt me ff niet uit of dat koolhydraten zijn of niet. Verbrand ze nu toch wel.
Morgen vertel ik wel hoe de avond was..

Jacqueline

1. Ankie:
    2 september 2017
    Welke dag is het zwaarst in de hele route? Het lijkt er op alsof je die had op dag drie. Geniet van je vrije middag.
  2. Paul:
    Hola Jacqueline,
    Je begint er lekker in te komen lees ik.
    Leuke verhaaltjes.
    Oppassen met dat rode velletje, af en toe bijsmeren hoor ... t loopt er snel af bij inspanning en zweet!
    En doe idd maar s effe ruig met de cal., die loop je er zo weer vanaf.
  3. Jacqueline:
    2 september 2017
    Internet is een drama, net als gister. Fotos houden jullie te goed.
  4. Marianne:
    2 september 2017
    En als t niet lukt met die pastei de nata, neem ik ze voor je mee hier uit Assen, van mister Portugal, daar kan ik ze zo bestellen!!
    Ik lees tussen de regels door dat t heel goed met je gaat: je groeit......en ik bedoel niet in de breedte:)
    Toitoi maar weer!
  5. Jacqueline:
    2 september 2017
    Haha; ondanks het eten heb ik toch het idee dat de wandel short weer ietsje ruimer zit.
  6. Erna:
    2 september 2017
    Ik lees met plezier je geweldige verhalen. Wat een belevenis Jacqueline! Op naar dag 5: bon courage!!