Dag 5 naar Orio

31 augustus 2019 - Orio, Spanje

Dag 5 san sebastian - orio

Gister in san sebastian pinxos besteld en een cerveza. Erg lekker.

Gisteravond heerlijk geslapen in de herberg. Houten onderbed en niemand bovenin en echte katoenen lakens.

De jonge dames waren allemaal erg stil. Ik was de eerste die vertrok. Altijd buikpijn voor het onbekende trouwens.

Onderweg veel pelgrims gezien, Canadezen, Ieren, 2 nederlanders.

Ivm dreigende shinsplint blessure bergop kleinere passen gezet en meer op voorvoet gelopen.

Naast verkeersluwe asfaltweggetjes ook een paar steenpaden (van de romeinen). Het laatste pad zwaar vervloekt. Na een ermita (geheel afgesloten) orio bereikt. Ruim 15 km.

In orio kwam ik canadese wandelvrienden linda en maurice weer tegen. Samen gegeten. Salade russe en merlun en salsa verde. Echt lekker.  Straks afzakken (bleek klein klimmetje) naar hotel en morgen verder.

Prijzige kamer, maar wel regendouche en fohn. Straks wassen en plat. Ik ga ze niet sponsoren met 9,50 voor ontbijt; nespresso op de kamer met eitjes.

En bedenken tot hoever ik morgen loop.

Groetjes

1. Paul:
    31 augustus 2019
    Mooie plaatjes! Herken dat grote keienpad nog heel goed, worstelen met de Wheelie.
    In Spanje ook zo heet? Ik zweet me hier in Zwitserland de pleuris, 30 graden en nauwelijks schaduw te vinden.
    Zet m op morgen!
  2. Jacqueline:
    31 augustus 2019
    Heet niet zo zeer, wel zeer benauwd. Zweet me gek.
  3. Ankie:
    31 augustus 2019
    Goed bezig, je loopt behoorlijk grote afstanden. Hier in de Wijdewormer is het ook ruim 30 graden. Eigenlijk te warm om in de tuin te werken, maar er moeten een paar klusjes worden gedaan. Het regende een klein beetje. Niet genoeg voor de planten in potten.
  4. Esther Deden:
    1 september 2019
    Lekker bezig hoor! Het is ook kunst om te weten wanneer je even een stapje rustiger aan moet doen. Veel succes vandaag!
  5. Jacqueline:
    1 september 2019
    Ja; doseren van je krachten leer je wel. Net als inkasseren. En omgaat met onzekerheid.
    En steil klimmen en dalen.