Dag 6 naar zumaira

1 september 2019 - Zumaia, Spanje

Beste volgers,

Orio is best een drukke plaats; veel touristen op zaterdag. Omdat ik zeker wist dat ik niet weer die steile heuvels op wilde klunen voor de albergues, had ik dus maar een hotel geboekt. Guess what; ik ben op 20 meter van dat hotel geweest voordat ik de laatste steile klim en afdaling moest doen. Wel grappig eigenlijk.

Mooi hotel maar ik denk dat ik de enige klant ben. Wel 2 taalbarrieres hier; ik spreek haast geen spaans en geen baskisch. En zij spreekt geen engels.

Morgen wordt hier regen verwacht; niet veel maar hopelijk is het drukkende weer dan over.  Ik loop dan naar zumaira. Redelijk vlak, dus hopelijk geen geglibber.

Baskenland is erg mooi; heel groen, vriendelijk, landelijk, schilderachtig. En erg op de zee gericht.

Op de camino is het gezellig druk. Meerdere lopers gezien en gesproken, maar zeker geen honderden.

Heel orio is uitgedost met gele T-shirts. Dit gevraagd aan een localo die engels sprak. Vandaag zijn er in san sebastian belangrijke roeiwedstrijden op zee, en de teams uit orio staan er goed voor.

Op het klimmetje naar zarauts lena uit berlijn gesproken. Nu koud water gekocht om de pijnlijke kuitspier te masseren.

Later lena tegen gekomen tijdens plaspauze in getaria in een fantastische pinxos zaak. Zie fotos.

Om even voor 2 bij albergue langs gegaan; beheerster gesproken. Toen ik zei dat ik uit orio kwam was t goed. Wsl dus bed om 3 uur.

Ff eten. Heerlijke tomatensalade en vis (peixe) geen idee wat, maar lekker.

lekker slapen waar vroeger de clarissen sliepen.

tot morgen

1. Paul:
    1 september 2019
    Dat schiet al lekker op!
    Weer is wat grillig in Noord Spanje, ze hebben relatief veel neerslag. Vandaar dat het er zo groen is.
    Hopelijk houd de regen niet lang aan!
  2. Paul:
    1 september 2019
    Lees net n grappige vergissing😂
    De sokken zijn van Falke.
    De app is van Falk (van de bekende ouderwetse gele wegenkaarten)!
    Die twee hebben niks met elkaar te maken hoor. Kunnen elkaar wel goed aanvullen denk!?