Dag 8 rustdag/naar markina xemein of Bolivar

3 september 2019 - Bolibar, Spanje

Hallo volgers,

Het wordt de koninginneetappe genoemd van de del Norte, maar ik sla m over. Ik wordt er te onrustig van. Ik kijk wel ff in paul zijn oude blog wat ik allemaal gemist heb.

De albergue in Izarbide is trouwens erg leuk en goed georganiseerd. Zit in oude melkstal. Rugzakken blijven uit de slaapzaak, spullen doe je in kratje en er is wasplaats voor schoenen. Wasmachine kwam ook prima uit.

Gisteravond heerlijk gegeten met salade, kip en een melktoetje. Met de locale rode camino wijn was het echt feest.

Tijdens de taxi en busrit kreeg ik toch een goed gevoel; ik heb dat wel allemaal zelf naar boven gekluund.

Als ik in markina ben loop ik eerst naar de Ermita, en pak ik daar voor 8 km de route weer op naar Bolibar. Dan kom ik morgen beter uit.

En als je niet panikeert over de route kan je altijd nog panikeren over de bus. Info medewerker van station Ermua heeft me er heen gelopen.

Voor de deur van een private albergue in Bolibar heb ik de laatste kamer geboekt. Dus niet een bedje geblokkeerd van een van mijn wandelvrienden die nog uren onderweg zijn (dat vinden Echte Pelgrims niet fijn).

Nu aan de maaltijd; tomatensalade en iets met vis (dat bestel je door peix te zeggen en met je hand een zwemmende vis uit te beelden). Daar heb ik dan weer geen geen stress over.

Tot morgen

1. Paul:
    3 september 2019
    Moest ff twee keer lezen, beetje chaotische blog! Maar dus in Bolibar aanbeland!?
    Tja koninginne-etappe ... ik weet t niet hoor, zijn diverse pittige (maat vaak dan ook mooie) etappes op de del Norte.
    Ben net gearriveerd in Orsieres, m’n eerste alpenetappe en aardig total-loss!
    De foto’s op m’n blog maar niet bekijken denk, daar wordt je mogelijk helemaal nerveus van😏
    Maar t gaat je goed af, zo te lezen. Vasthouden die flow!👍🏻
  2. Esther Deden:
    3 september 2019
    Lekker bezig mam! Mooie foto’s ook weer!
  3. Madeleine Jacobs:
    7 september 2019
    Hi Jacqueline, super leuk om je Camino te volgen! Voor mij nog dik 2 weken vóór de Pyreneeën van de Camino Frances. Enne.... ik zit op 2 Meal a Day en met enig succes! Buena Suerte!, Madeleine